Transport

Franson heeft een eigen transportbedrijf ALNATRA. Het wagenpark bestaat uit 18 op maat gemaakte vrachtwagens. Ze zijn recent gebouwd, voldoen aan de meest strenge milieunormen en we maken er een punt van om ze prima te onderhouden.

Voor de aankoop van onze bulk-wagens werken we nu reeds 10 jaar samen met de Italiaanse familie Menci [www.menci.it] en zijn zeer tevreden over deze samenwerking.

Bijna alle vrachtwagens hebben een milieuvriendelijke Euro 6-motor en waar mogelijk ook windgeleiders voor een optimale aerodynamica. Een hulpmotor laat de aanhangwagen onafhankelijk van de trekker functioneren. Die hulpmotor is veel kleiner dan de motor van de trekker, waardoor het verbruik bij het lossen lager ligt.
Dankzij stuurassen achteraan, komen de grotere vrachtwagens ook op moeilijk te bereiken plaatsen. Dat betekent: minder wrijving, minder verbruik en minder bandenslijtage.

Eenmaal bij de klant, maken we tegenwoordig gebruik van het energiezuinige vijzeltransport. Dat is een drukloos transportsysteem. De tank is breder dan bij de vroegere blaasbulks en toch lichter. Over de hele lengte is een opening die afgesloten wordt met een bache. Dat maakt het vullen een stuk makkelijker en is dus uitermate geschikt om terugvracht mee te nemen. Rijden zonder lading wordt zo tot een minimum beperkt.
Of we nu leveren in een silo of een bigbag, vijzeltransport impliceert minder kracht, minder druk, minder verbruik, minder stof en meer respect voor de kwaliteit van ons product.
Ook al willen we het vijzeltransport zoveel mogelijk stimuleren, op elke vrachtwagen is de vroegere blaasfunctienog mogelijk, voor het geval dat vereist is.

Tot slot en misschien nog het allerbelangrijkste: de meerwaarde van onze vaste chauffeurs. Het persoonlijk contact met onze klanten is een groot pluspunt, zowel voor de klanten als voor FRANSON. Wij noemen onze chauffeurs dan ook de ambassadeurs van ons bedrijf.

We stimuleren het energiezuinige en efficiënte vijzeltransport: de all mash wordt via een mechanische vijzel bovenaan in de silo gebracht.

Indien nodig kunnen we de blaasfunctie activeren.

Windgeleiders voor een optimale aerodynamica.

Stuurassen achteraan de vrachtwagen voor een maximale wendbaarheid.

De hulpmotor voor het energiezuiniger lossen.

De hulpmotor voor het energiezuiniger lossen.

Stuurassen achteraan de vrachtwagen voor een maximale wendbaarheid.

Windgeleiders voor een optimale aerodynamica.

Indien nodig kunnen we de blaasfunctie activeren.

Hoogwaardige rundveevoeders op maat

De focus op een zuiverder all mash