Ons beleid is gericht op klantentevredenheid zowel bij onze business-to-business klanten, als bij de eindklant, de consument. We produceren en leveren veilige producten op maat, met een hoge en constante kwaliteit. We voeren een flexibele politiek waarbij korte leveringstermijnen, specifieke leveringsmodaliteiten en transparantie bij het ontwikkelen van nieuwe producten, eventueel exclusief voor één klant, van het grootste belang zijn. We streven naar een gezonde, niet te snelle groei met oog voor de rentabiliteit.


De strategie om deze doelstellingen te bereiken is gesteund op de volgende pijlers:

  • het werken volgens een geïntegreerd kwaliteitssysteem conform aan wetgeving, FCA en diverse lastenboeken;
  • onder optimale hygiënische condities produceren;
  • engagement tot het naleven van de relevante wetgeving op productniveau;
  • een continue interesse in en onderzoek naar nieuwe productievere en hygiënischere productietechnieken, grondstoffen en machines;
  • een strenge personeelsselectie;
  • een vlakke organisatiestructuur om snel beslissingen te nemen en de bedrijfscommunicatie in beide richtingen zo optimaal mogelijk te houden;
  • strenge selectie en grondige opvolging van de grond- en hulpstoffen, rekening houdend met de wettelijke normen en de afspraken met de leveranciers in verband met productspecificaties;
  • een langetermijnstrategie opbouwen met de leveranciers;
  • het streven naar een compromis tussen enerzijds flexibiliteit en anderzijds een te uitgebreid productengamma en/of een te kleine batch;
  • een uitbreiding van het marktaandeel door regelmatige productinnovaties; de nieuwe producten worden bij voorkeur in overleg met de belangrijkste klanten ontwikkeld;
  • een stabiel klantenbestand nastreven, d.w.z. dat bestaande klanten mogen nooit opgeofferd worden ten koste van nieuwe klanten of nieuwe producten, hoe belangrijk het potentieel van deze laatste ook weze;
  • een positief sociaal klimaat binnen de onderneming;
  • een veilige werkomgeving scheppen;
  • nodige aandacht aan de milieuproblematiek schenken door het opstellen en onderhouden van een milieumanagementsysteem (ISO14001);
  • de activiteiten beheren met zin voor goed burgerschap.
  • Bij Franson proberen we in elk proces van het bedrijf duurzamer te worden en trachten we nog beter te doen dan de wettelijke norm. We kijken niet alleen naar duurzaamheid binnen ons bedrijf, maar ook binnen de sector in het algemeen & bij onze klanten.